بسم الله الرّحمن الرّحیم

امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها

بسم الله الرّحمن الرّحیم

با سلام؛
امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه ( س ) همزمان با تاسیس دانشگاه در سال 1386 فعّالیت و خدمات رسانی خود به دانشجویان عزیز را آغاز و د
ر اواخر سال تحصیلی 90-89  اقدام به انجام بیش از 200 ساعت کار تحقیقی و محاسباتی در خصوص چگونگی حالات مختلف تهیّه و طبخ غذای دانشجویی نمود که منجر به تصمیم گیری بر خرید غذا یا به عبارت دیگر برون سپاری کامل امر تهیه مواد و طبخ غذای دانشجویی ( الگوی چهارم و گامی فراتر از الگوی پیشنهادی صندوق رفاه در آن مقطع ) گردید؛ و از سال تحصیلی 91-90 ،غذای دانشگاه طیّ تشریفات اداری و با برگزاری مناقصه و عقد قرارداد از تأمین کنندگان معتبر و خوش سابقه خریداری می گردد.

امور تغذیه این دانشگاه جزء اوّلین دانشگاه هایی است که از آذر ماه سال 1389 و در جهت پاسخگویی به سلایق مختلف دانشجویان ، برنامۀ دو غذایی و سپس چند غذایی را در هریک از وعده های غذایی ناهار و شام خود به اجرا در آورد؛ که نقش موثّری در پاسخگویی به سلایق مختلف و جلب رضایت دانشجویان گرامی داشته است. در تدوین برنامه غذایی این دانشگاه پارامترهای متعدّدی از قبیل ایجاد حدّاکثر تنوّع غذایی، توجّه به سلایق مختلف افراد، توجّه به طبیعت غذا های مختلف، میزان استقبال نسبی دانشجویان از هر غذا ، ملاحظات کاری آشپزخانه و همچنین توازن در هزینه ها لحاظ می گردد؛ و در حال حاضر در هر وعده غذای دانشجویان این دانشگاه بسته به شرایط از 2 یا 3 تا 10 نوع غذای گرم و سرد ارائه می شود که به نوبه خود در خور توجّه است.

به علاوه با تعریف گزینه "بوفه ویژه" این امکان نیز برای دانشجویان گرامی ایجاد شده است که در صورت تمایل بتوانند به جای وعده غذایی گرم دانشگاه از اقلام غذایی خشک و کنسروی تعریف شده استفاده نمایند.

 

نکته قبل توجه در خصوص کیفیت غذای دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) این است که از سال 1394 غذای این دانشگاه با گوشت گرم گوسفندی و برنج ایرانی یا پاکستانی درجه 1 طبخ می شود و به هیچ وجه از گوشت منجمد یا برنج هندی استفاده نمی شود. علاوه بر این به منظور تأمین اقلام ضروری مورد نیاز بدن و ترویج فرهنگ تغذیه سالم، سبزی خوردن و انوع دیگر دسر ها ( ماست، دوغ، ماست موسیر ، سالاد شیرازی، ترشی، سالاد فصل  و ... ) نیز به طور انتخابی در سبد غذایی ناهار و شام دانشجویان ارائه می گردد.

 

چند نکته و قانون کلّی در خصوص غذای دانشجویی:

 - بنا بر قوانین و مقرّرات وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان، دانشجویان بومی ( دانشجویان ساکن در همان شهر دانشگاه پذیرش شده ) می‌توانند از وعده غذای ناهار و دانشجویان غیر بومی ( سایر دانشجویان ) می توانند از سه وعده غذایی صبحانه،‌ ناهار و شام دانشگاه در روز های آموزشی استفاده نمایند.

- برای دریافت غذا لازم است که قبلاٌ نسبت به رزرو و خرید غذای خود اقدام کرده باشید. یعنی با توجّه به برنامه کلاسی و روز ها و ساعات حضور خود در دانشگاه و احیاناٌ برنامه‌ خود برای دیدار از خانواده و همچنین ساعات توزیع غذا ، در خصوص برنامه‌غذایی خود تصمیم گیری کرده و نسبت به خرید و رزرو ناهار و شام خود اقدام نمایید.

- در روزهای پنجشنبه، جمعه و دیگر تعطیلات رسمی، غذا ارائه نمی گردد؛ لذا دانشجویانی که به دلیل بُعد مسافت و یا هر دلیل دیگر این روزها در خوابگاه می مانند لازم است جهت تهیّه غذا و ملزومات آشپزی تدارک لازم را ببینند.

جهت دریافت اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با موضوعاتی از قبیل فرصت رزرو غذا، محل و ساعت توزیع غذا، قیمت غذا و نحوه پرداخت آن و  ... سیر تا پیاز امور تغذیه  را مطالعه فرمایید.

امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه (س)

محمّد جواد احتشامی