بسم الله الرّحمن الرّحیم

امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها
بسم الله الرحمن الرّحیم

امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها

راهنمای جامع امور تغذیه - مهر 402

 

. کلّیات:

بنا بر قوانین و مقرّرات وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان، دانشجویان بومی (دانشجویان ساکن در همان شهر دانشگاه پذیرش شده ) می‌توانند از وعده غذای ناهار و دانشجویان غیر بومی ( سایر دانشجویان ) می توانند از سه وعده غذایی صبحانه،‌ ناهار و شام دانشگاه در سنوات مجاز تحصیلی استفاده نمایند.

 

برای دریافت غذا لازم است که قبلاٌ غذای خود را رزرو کرده باشید. یعنی با توجّه به برنامه کلاسی و روز ها و ساعات حضور خود در دانشگاه و احیاناً برنامه‌ خود برای دیدار از خانواده و همچنین ساعات توزیع غذا ، در خصوص برنامه‌ غذایی خود تصمیم گیری کرده و نسبت به خرید و رزرو ناهار و شام خود  اقدام نمایید. پس برای گام نخست با همراهی خانواده، نگاهی به برنامه کلاسی هفتگی خود بیاندازید. ( این برنامه را می بایست پس از تکمیل مراحل ثبت نام از آموزش دریافت کرده باشید. ) احتمالاً اگر ساکن شهر قم و یا شهر های نزدیک باشید روز های کمی را برای صرف غذا در دانشگاه حضور خواهید داشت و بر عکس اگر ساکن شهر های دور باشید مجبور خواهید بود که تمام هفته را در دانشگاه بمانید. پس از تصمیم گیری در این خصوص، بقیّۀ مطالب این راهنما را نیز به دقّت مطالعه و برنامۀ غذایی اوّلین مهر حضور خود در دانشگاه حضرت معصومه ( س ) را رزروکنید.

- دانشجویان گرامی توجّه داشته باشند برای هر دانشجو در هر وعده یک پرس غذا تعریف شده است و دریافت بیش از آن به لحاظ قانونی و شرعی مجاز نمی باشد.

 

توجّه: سنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 8 نیمسال تحصیلی می باشد؛ و پس از آن طبق قوانین صندوق رفاه هزینه های امور رفاهی مانند غذا و خوابگاه افزایش می یابد؛ پس به نفعتان است که خوب درس بخوانید تا به قول معروف، سنواتی نشوید.

 

  • رزرو غذا

برنامه غذایی دانشگاه در قالب چند سلف تعریف شده است: ((سالن غذاخوری)) ویژه غذاهای رسمی،غذاهای خانگی، پیتزا و ساندویچ ، ((بوفه مکمل)) ویژه اقلام غذایی خشک، نیمه آماده و صبحانه ای، ((خوابگاه کوثر)) ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه کوثر

رزرو  غذا بسیار ساده است:

ورود به سامانه جامع دانشگاهی / تغذیه / خرید ژتون / انتخاب سلف / انتخاب وعده/خرید غذا

 

  • برای تغییر غذای خود هم بایستی ابتدا غذای رزرو شده قبلی را پس داده و مجدداً غذای مورد نظر خود را رزرو کنید.

 

  • هزینه غذا

هزینه تهیّه غذا برای دانشگاه مشابه هزینه غذا در سایر نقاط شهر و بسته به نوع غذا  از 180000 ریال تا 1180000 ریال می باشد؛ امّا با عنایت به یارانه‌های پرداختی از سوی صندوق رفاه دانشجویان و استفاده از سایر منابع مالی دانشگاه و بر اساس بخشنامه های صندوق رفاه دانشجویان، قیمت غذا برای دانشجویان گرامی در سال تحصیلی  403-402 به شرح ذیل می باشد.

- غذاهای با هزینه کمتر مانند الویه و ساندویچ فلافل : 50000 ریال

- غذاهای با هزینه متوسّط مانند چلو خورشت ها و پلو های همریز: 80000 ریال

- غذاهای با هزینه بالاتر مانند چلوکباب و چلو مرغ : 100000 ریال
 

وجه خرید غذای شما به صورت اعتباری از حساب تغذیه شما کسر می شود؛ لذا برای رزرو غذا ابتدا باید حساب تغذیه خود را شارژ کنید و برای این منظور می بایست از یک کارت بانکی استفاده نمایید. این کارت میتواند متعلق به شخص شما یا والدینتان و از هر بانکی باشد. برای شارژ حساب تغذیه خود که اصطلاحاً افزایش اعتبار گفته می شود در پورتال دانشجویی خود، قسمت تغذیه، وارد گزینه پرداخت الکترونیکی شوید، مبلغ دلخواه را وارد و تأیید کنید؛ در درگاه بانکی شاپرک، شماره کارت بانکی، رمز دوّم و دیگر اطّلاعات لازم را وارد و در انتها دگمه پرداخت را بزنید...

 

  • پیشنهاد می شود جهت رفاه خود، در ابتدای سال تحصیلی با توجّه به روزهای حضور خود در دانشگاه و احتساب میانگین 100000 ریال برای هر وعده غذا و در نظر گرفتن طول 16 هفته ای هر نیمسال تحصیلی، مبلغ مورد نیاز جهت هزینه غذای خود در طیّ سال تحصیلی و یا لااقل یک نیمسال خود را محاسبه کرده و یک بار  به اندازه کافی افزایش اعتبار دهید.
  • قیمت ها در سامانه تغذیه بر اساس واحد پول رسمی کشور  یعنی ( ریال ) است.

 

  • فرصت رزرو غذا

فرصت ررزو غذای صبحانه، ناهار و شام هر روز  تا ساعت 12 روز قبل  است.
فرصت حذف غذای رزرو شده تا ساعت 12 همان روز است.

 

  • محل و ساعت توزیع غذا

ناهار دانشجویان گرامی در محلّ ‌سالن غذا خوری دانشگاه و شام دانشجویان ساکن خوابگاه نرجس در سالن غذاخوری دانشگاه و شام دانشجویان ساکن خوابگاه کوثر در خوابگاه کوثر توزیع میگردد.

ساعت توزیع ناهار از ساعت 11:30 تا 13 و شام از ساعت 18:00 تا 19:30 می باشد.

 

صبحانه به صورت بسته بندی ارائه می شود. به این صورت که هر دو هفته یکبار در برنامۀ روزهای یکشنبه‌، دوشنبه و سه شنبه ((بوفه مکمل)) - اقلام صبحانه ای متنوعی شامل انواع پنیر، خامه، مربا و ... به قیمت های 10 و 12 هزار تومان تعریف شده و دانشجویان گرامی می توانند پس از رزرو آن با مراجعه به سلف و ارائۀ کارت دانشجویی اقلام صبحانه ای خود را دریافت کنند.
 

کلیه اقلام تعریف شده در بوفه مکمل - صبحانه و شام -  از ساعت 14 تا 18 در سالن غذاخوری دانشگاه توزیع می شوند.
 

 

توجّه داشته باشید رزرو غذای دانشجویان گرامی فقط تا ساعات توزیع غذای اعلام شده معتبر می باشد و پس از ساعات مذکور، غذای موجود، متعلّق به دانشگاه بوده و می تواند آن را به سایر متقاضیان غذا ارائه دهد.

 

  • غذا در روزهای تعطیل

در روزهای پنجشنبه، جمعه و دیگر تعطیلات رسمی، غذا ارائه نمی گردد؛ لذا دانشجویانی که به دلیل بُعد مسافت و یا هر دلیل دیگر، این ایّام در خوابگاه می مانند لازم است جهت تهیّه غذا و ملزومات آشپزی خود تدارک لازم را ببینند.

 

  • ماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان در هر روز به جای وعده های ناهار و شام، وعده های سحری و افطار در برنامه تعریف می شود، و هر دو غذای تعریف شده در این وعده ها به طور همزمان حدود یک ساعت قبل از افطار توزیع می شود.

به علاوه در روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر تعطیلات رسمی این ماه نیز غذا ارائه می گردد.
 

  • کارنامه تغذیه

ممکن است در مواردی نسبت به عملکرد مالی حساب تغذیه خود دچار سؤال شوید.  برای رفع هرگونه ابهام در این خصوص "کارنامه تغذیه" خود را ببینید. با کمی دقت در تاریخ ها و عملکرد ها، پاسخ ابهامات خود را در خواهید یافت. 

 

  • کارت تغذیه

" کارت تغذیه "  همان " کارت دانشجویی "  شما می باشد که می بایست برای دریافت غذا همراه خود داشته باشید. کارت دانشجویی شما - که توسط واحد حراست دانشگاه تهیه و در اختیار شما قرار می گیرد - یک کارت الکترونیکی هوشمند می باشد که مانند سایر کارتهای الکترونیکی در صورت قرار گرفتن در میدان های الکتریکی و مغناطیسی مانند تلفن همراه و آهن ربا و همچنین گرمای زیاد و شکستگی - حتّی جزئی-  آسیب دیده و غیر قابل استفاده می گردد؛ به علاوه با عنایت به شخصیّت حقوقی شما به عنوان دانشجوی این دانشگاه ، این کارت می تواند مورد سوء استفاده نیز قرارگیرد؛ صدور کارت المثنّی نیازمند صرف هزینه، زمان و طیّ روال اداری است؛ لذا در حفظ و نگهداری کارت دانشجویی خود دقّت کنید.

 

    صدور کارت دانشجویی ورودی های جدید چند روزی طول می کشد و زمان تحویل آن اطلاع رسانی می شود؛ تا آن زمان، دانشجویان ورودی جدید می توانند با ارائه  کد فراموشی غذای خود را دریافت کنند.

   کد فراموشی عددی است یکبار مصرف که سامانه به طور تصادفی برای شما صادر می کند و جایگزین کارت دانشجویی شما است در مواقعی که به هر دلیل کارت دانشجویی خود را برای دریافت غذا همراه ندارید. کد فراموشی را می توانید از  همان سامانه تغذیه دریافت کنید. صدور کد فراموشی در اوائل سال تحصیلی و تا صدور کارت دانشجویی ورودی های جدید رایگان است اما بعد از آن 10000 ریال هزینه دارد.

 

  • چرا غذای من رزرو نمی شود؟

به دلایل مختلفی ممکن است غذای شما رزرو نشود:

نخست: چه روز و چه ساعتی خواسته اید که غذا رزرو کنید؟ برای رزرو غذا تا ساعت 12 ظهر روز قبل فرصت داشته اید و بعد از ساعت 12 امکان رزرو یا پس دادن غذای فردا وجود ندارد...

دوّم : بدهی حساب تغذیه شما بیش از حد شده است و بایستی نخست حساب تغذیه خود را شارژ کنید.

دیگر اینکه به احتمال زیاد و قریب به یقین رزرو غذای خود را به دوستان یا اعضای خانوادۀ خود سپرده اید و در نتیجه حالا بدون غذا مانده اید. یاد بگیرید کار خود را به دیگران واگذار نکنید؛ دیگران هم مانند شما کار دارند ، وقت نکرده اند، یادشان رفته و ...

 

  • جریمه غذای نخورده

- با عنایت به هزینه بالای تهیه غذا، در صورتیکه غذا رزرو کرده ولی نسبت به دریافت آن اقدام ننمایید مابه التفاوت مبلغ پرداختی شما بابت رزرو غذا با مبلغ هزینه کرد دانشگاه برای تهیه غذای شما محاسبه و از ‌حساب شما کسر می گردد؛ لذا پیشنهاد می شود چنانچه از حضور یا تمایل خود به استفاده از غذا اطمینان ندارید، غذا رزرو نکرده و یا در اوّلین فرصت برای پس دادن آن اقدام نمایید. فرصت لغو غذای رزرو شده تا ساعت 12 همان روز است.

 

  • اگر غذا رزرو نکردم ...     " غذای روز فروش"

اگر به هر دلیلی غذای ناهار را رزرو نکرده باشید می توانید از غذاهایی که قابلیت روز فروش دارند استفاده کنید؛ به طور معمول غذاهای پلویی قابلیت روز فروش ندارند، اما سایر غذاهای تعریف شده در خط پیتزا و ساندویچ به تعداد محدود قابلیت روز فروش دارند؛ این غذا ها همه روزه از ساعت 8 صبح تا 14 همان روز در سامانه تغذیه قابل خرید به صورت روز فروش بوده و برای دریافت آن نیز می بایست نخست نسبت به خرید آنها در سامانه اقدام کرده و سپس برای دریافت آن مراجعه نمایید.

با این حال اگر مایل به دریافت سایر غذاهای روز دانشگاه باشید می بایست تا  یک ربع پس از پایان ساعت توزیع غذا صبر نمایید که در این زمان و در صورت موجود بودن، این غذا ها نیز به قیمت روز فروش ارائه می گردد.

 

قیمت روز فروش غذاها کمی متفاوت با قیمت غذای رزروی بوده و در سال تحصیلی جاری (403 - 402 ) برای هر یک از سه گروه قیمتی کم هزینه، متوسّط هزینه و پر هزینه به ترتیب 80000 ، 100000 و 120000 ریال می باشد.

 

  • قاشق و چنگال

- جهت صرف غذا در سالن غذا خوری دانشگاه لازم است که قاشق و چنگال همراه خود داشته باشید؛ و یا می توانید از بوفۀ سالن قاشق و چنگال یکبار مصرف تهیّه کنید.

 

مهربانی

برای هر یک از ما ممکن است روزهایی پیش بیاید که جیبمان خالی باشد و حتی پول خرید یک عدد نان را هم نداشته باشیم. (( مهربانی )) برای این روزهاست. در روز هایی که جیبتان پر پول است آن را شارژ کنید تا در روز های نیاز به کمکتان بیاید.

(( مهربانی )) کلمه رمز مشترک بین همه دانشجویان و کارکنان دانشگاه است تا هیچ عزیز دانشجویی گرسنه نماند.

برای واریز کمک های نقدی خود در (سامانه جامع دانشگاه) با نام کاربری و کلمه عبور (( مهربان )) وارد شوید و هرچه قدر که مایل بودید کمک کنید.

برای دریافت کمک هم کافی است نام و شماره دانشجویی خود را به همراه کلمه ((مهربانی)) در همین سایت / بخش ( تماس با ما ) برای ما ارسال کنید. ما حساب تغذیه شمارا شارژ می کنیم.

مبالغ واریزی به حساب (( مهربانی )) صرفاً صرف کمک به حساب تغذیه دانشجویان نیازمند می شود.

 

 

با آرزوی روزها و ساعاتی پر بار و شاد برای شما در دانشگاه حضرت معصومه (س)

امور تغذیه – احتشامی