بسم الله الرّحمن الرّحیم

امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها

بسم الله الرحمن الرّحیم

امور تغذیه دانشگاه حضرت معصومه سلام الله علیها

سیر تا پیاز امور تغذیه ( راهنمای جامع امور تغذیه )

فهرست مطالب .....................................................................

·    کلّیات: 1

·   رزرو غذا 2

·   هزینه غذا 3

·   فرصت رزرو غذا 4

·   محل و ساعت توزیع غذا 4

·   غذا در روزهای تعطیل.. 5

·   ماه مبارک رمضان.. 5

·   کارنامه تغذیه/تراکنش ها 5

·   کارت تغذیه. 5

·   انتقال رزرو. 5

·   چرا غذای من رزرو نمی شود؟. 6

·   جریمه غذای نخورده. 6

·   اگر غذا رزرو نکردم ..." غذای روز فروش"

·   قاشق، چنگال و بشقاب

·   اگر اعتراض داشتم ...

·   تماس با ما 

 

 

smileyکلّیات:

بنا بر قوانین و مقرّرات وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان، دانشجویان بومی (دانشجویان ساکن در همان شهر دانشگاه پذیرش شده ) می‌توانند از وعده غذای ناهار و دانشجویان غیر بومی ( سایر دانشجویان ) می توانند از سه وعده غذایی صبحانه،‌ ناهار و شام دانشگاه در سنوات مجاز تحصیلی استفاده نمایند.

-  برای دریافت غذا لازم است که قبلاٌ غذای خود را رزرو کرده باشید. یعنی با توجّه به برنامه کلاسی و روز ها و ساعات حضور خود در دانشگاه و احیاناً برنامه‌ خود برای دیدار از خانواده و همچنین ساعات توزیع غذا ، در خصوص برنامه‌ غذایی خود تصمیم گیری کرده و نسبت به خرید و رزرو ناهار و شام خود  اقدام نمایید. پس برای گام نخست با همراهی خانواده، نگاهی به برنامه کلاسی هفتگی خود بیاندازید. ( این برنامه را می بایست پس از تکمیل مراحل ثبت نام از آموزش دریافت کرده باشید. ) احتمالاً اگر ساکن شهر قم و یا شهر های نزدیک باشید روز های کمی را برای صرف غذا در دانشگاه حضور خواهید داشت و بر عکس اگر ساکن شهر های دور باشید مجبور خواهید بود که تمام هفته را در دانشگاه بمانید. پس از تصمیم گیری در این خصوص، بقیّۀ مطالب این راهنما را نیز به دقّت مطالعه و برنامۀ غذایی اوّلین مهر حضور خود در دانشگاه حضرت معصومه ( س ) را رزروکنید.

- دانشجویان گرامی توجّه داشته باشند برای هر دانشجو در هر وعده یک پرس غذا تعریف شده است و دریافت بیش از آن به لحاظ قانونی و شرعی مجاز نمی باشد.

توجّه: سنوات مجاز تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی 8 نیمسال تحصیلی می باشد؛ و پس از آن طبق قوانین صندوق رفاه هزینه های امور رفاهی مانند غذا و خوابگاه افزایش می یابد؛ پس به نفعتان است که خوب درس بخوانید تا به قول معروف، سنواتی نشوید.

 

smileyرزرو غذا

برای رزرو غذا بایستی وارد سامانه تغذیه دانشگاه حضرت معصومه (س) شوید.

آدرس سامانه تغذیه دانشگاه: Food.hmu.ac.ir
     نام کاربری : شماره دانشجویی
    کلمه عبور برای اولین ورود به سامانه : کد ملی ؛

پس از اولین ورود به سامانه، از شما می خواهد که رمز عبور جدید تعریف کنید؛ بعد از آن با رمز عبور جدیدی که خود تعریف کرده اید وارد شوید.

در صورت فراموشی رمز عبور خود از دکمه (( ورود با درگاه دولت )) استفاد کنید.

 

چند نکته:

به آدرس و آرم دانشگاه در صفحه اول سامانه دقت کنید؛ صفحه اول سامانه تغذیه برخی دانشگاه های دیگر هم مشابه سامانه دانشگاه ماست؛ 

                - سامانه تغذیه همه روزه از ساعت 6 تا 22 در دسترس است؛ و از ساعت 10 شب تا 6 صبح فردا امکان ورود به سامانه  وجود ندارد

           - اگر تازه در دانشگاه ثبت نام کرده اید از صبح فردا پروفایل شما در سامانه تغذیه فعال می شود.

 

برنامه غذایی دانشگاه در قالب چند سلف تعریف شده است: ((سالن غذاخوری)) ویژه غذاهای رسمی،غذاهای خانگی، پیتزا و ساندویچ ، ((بوفه مکمل)) ویژه اقلام غذایی خشک، نیمه آماده و صبحانه ای، ((خوابگاه کوثر)) ویژه دانشجویان ساکن خوابگاه کوثر

رزرو  غذا بسیار ساده است:

ورود به سامانه تغذیه/ صفحه رزرو غذا / انتخاب سلف / انتخاب غذا/ ثبت

پس از انتخاب غذا ها، زدن دکمه  فراموش نشود.

جدول بالای صفحه هم خلاصه وضعیت هفته شما را نشان می دهد: 

خانه های خالی : یعنی  غذایی رزرو نشده است.

خانه های آبی یا سبز : غذای رزرو شده

خانه های زرد: غذای رزرو شده و دریافت شده

خانه های قرمز : غذایی که ررزو شده ولی دریافت نشده و دیگه کاریش هم نمیشه کرد.

 

 

  • برای تغییر غذای خود هم بایستی ابتدا غذای رزرو شده قبلی را حذف کرده و مجدداً غذای مورد نظر خود را رزرو کنید.

 

smileyهزینه غذا

هزینه تهیّه غذا برای دانشگاه مشابه هزینه غذا در سایر نقاط شهر و بسته به نوع غذا  از 400000 ریال تا 1400000 ریال می باشد؛ امّا با عنایت به یارانه‌های پرداختی از سوی صندوق رفاه دانشجویان و استفاده از سایر منابع مالی دانشگاه و بر اساس بخشنامه های صندوق رفاه دانشجویان، قیمت غذا برای دانشجویان گرامی در سال تحصیلی  405-404 به شرح ذیل می باشد.

- غذاهای با هزینه کمتر مانند الویه و ساندویچ فلافل : 110000 ریال

- غذاهای با هزینه متوسّط مانند چلو خورشت ها و پلو های همریز: 170000 ریال

- غذاهای با هزینه بالاتر مانند چلوکباب و چلو مرغ : 220000 ریال

قیمت غذای دانشجویان بین الملل و دانشجویان سنواتی هم دو تا سه برابر دانشجویان عادی است.

وجه خرید غذای شما به صورت اعتباری از حساب تغذیه شما کسر می شود؛ لذا برای رزرو غذا ابتدا باید حساب تغذیه خود را شارژ کنید و برای این منظور می بایست از یک کارت بانکی استفاده نمایید. این کارت میتواند متعلق به شخص شما یا والدینتان و از هر بانکی باشد. برای شارژ حساب تغذیه خود که اصطلاحاً افزایش اعتبار گفته می شود در سامانه تغذیه وارد گزینه پرداخت الکترونیکی شوید، مبلغ دلخواه را وارد و تأیید کنید؛ در درگاه بانکی شاپرک، شماره کارت بانکی، رمز دوّم و دیگر اطّلاعات لازم را وارد و در انتها دگمه پرداخت را بزنید...

 

  • پیشنهاد می شود جهت رفاه خود، در ابتدای سال تحصیلی با توجّه به روزهای حضور خود در دانشگاه و احتساب میانگین 100000 ریال برای هر وعده غذا و در نظر گرفتن طول 16 هفته ای هر نیمسال تحصیلی، مبلغ مورد نیاز جهت هزینه غذای خود در طیّ سال تحصیلی و یا لااقل یک نیمسال خود را محاسبه کرده و یک بار  به اندازه کافی افزایش اعتبار دهید.
  • قیمت ها در سامانه تغذیه بر اساس واحد پول رسمی کشور  یعنی ( ریال ) است.
    سقف هر بار پرداخت در سامانه تغذیه پانصد هزار تومان است؛ مبالغ بیشتر را در چند مرتبه واریز
     کنید.
  • مبلغ پیش فرض در صفحه پرداخت 300000 ریال است؛ شما می توانید هر مبلغ دلخواه را وارد و پرداخت کنید.
  • اعداد را با صفحه کلید انگلیسی وارد کنید.

 

smileyفرصت رزرو غذا

فرصت ررزو غذای صبحانه، ناهار و شام هر روز  تا ساعت 12 روز قبل  است.
فرصت حذف غذای رزرو شده تا ساعت 12 همان روز است.

توجه داشته باشید سامانه تغذیه از ساعت 6 صبح تا 10 شب در دسترس است و بعد از ساعت 10شب نمی توانید وارد سامانه شوبد.

 

smileyمحل و ساعت توزیع غذا

ناهار دانشجویان گرامی در محلّ ‌سالن غذا خوری دانشگاه و شام دانشجویان ساکن خوابگاه نرجس در سالن غذاخوری دانشگاه و شام دانشجویان ساکن خوابگاه کوثر در خوابگاه کوثر توزیع میگردد.

ساعت توزیع ناهار از ساعت 11:30 تا 13 و شام از ساعت 19:00 تا 20:30 می باشد.
درب سلف ظهر ها ساعت 13:30 و شب ها ساعت 20:45 بسته می شود.

 

صبحانه به صورت بسته ارائه می شود. به این صورت که هر هفته در برنامۀ روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه ((بوفه مکمل)) - اقلام صبحانه ای متنوعی شامل انواع پنیر، خامه، مربا و ... به قیمت های یارانه ای تعریف شده و دانشجویان گرامی می توانند پس از رزرو آن با مراجعه به  بوفه مکمل ( مستقر در سالن غذاخوری)  اقلام صبحانه ای خود را دریافت کنند.

توجّه داشته باشید رزرو غذای دانشجویان گرامی فقط تا ساعات توزیع غذای اعلام شده معتبر می باشد و پس از ساعات مذکور، غذای موجود، متعلّق به دانشگاه بوده و می تواند آن را به سایر متقاضیان غذا ارائه دهد.

 

smileyغذا در روزهای تعطیل

در روزهای پنجشنبه، جمعه و دیگر تعطیلات رسمی، غذا ارائه نمی گردد؛ لذا دانشجویانی که به دلیل بُعد مسافت و یا هر دلیل دیگر، این ایّام در خوابگاه می مانند لازم است جهت تهیّه غذا و ملزومات آشپزی خود تدارک لازم را ببینند.

 

smileyماه مبارک رمضان

در ماه مبارک رمضان در هر روز به جای وعده های ناهار و شام، وعده های سحری و افطار در برنامه تعریف می شود، و هر دو غذای تعریف شده در این وعده ها به طور همزمان حدود یک ساعت قبل از افطار توزیع می شود.

به علاوه در روزهای پنجشنبه و جمعه و دیگر تعطیلات رسمی این ماه نیز غذا ارائه می گردد.

 

smileyکارنامه تغذیه/تراکنش ها

ممکن است در مواردی نسبت به عملکرد مالی حساب تغذیه خود دچار سؤال شوید.  برای رفع هرگونه ابهام در این خصوص "تراکنش ها" را ببینید. با کمی دقت در تاریخ ها و عملکرد ها، پاسخ ابهامات خود را خواهید یافت. 

 

smileyکارت تغذیه

تا سال 1402 تحویل غذای دانشجویان گرامی با کارت دانشجویی و یا کد فراموشی انجام می شد؛ اما از سال تحصیلی 404-403 سامانه تغذیه دانشگاه به سیستم تشخیص چهره مجهز شده و تحویل غذا صرفا با تشخیص چهره و بدون نیاز به کارت انجام می شود. در این روش هر دانشجو می بایست شخصا برای دریافت غذای خود مراجعه نماید. اما باز توجه داشته باشید کارت دانشجویی شما به لحاظ حقوقی ارزشمند است و میتواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، لذا در حفظ و نگهداری آن کوتاهی نکنید.

 

smileyانتقال رزرو

ممکن است در مواردی نتوانید شخصاً برای دریافت غذا به سلف مراجعه کنید؛ در این موارد میتوانید با استفاده از گزینه انتقال رزرو ، غذای خود را به یکی از دوستانتان منتقل کنید تا ایشان غذای شما را بگیرد؛ برای انتقال رزرو نیاز به داشتن کد ملی و شماره دانشجویی دوستتان دارید.

گزینه انتقال رزرو از حدود یک ساعت به زمان توزیع غذا ( حدود ساعت 10 صبح برای وعده ناهار و حدود ساعت 4 بعد از ظهر برای وعده شام ) فعال است و زودتر از آن مثلا ساعت 8 صبح کار نمی کند؛ بعلاوه انتقال رزرو محدودیت دارد و حداکثر تا چهار مرتبه در ماه ممکن است.

 

smileyچرا غذای من رزرو نمی شود؟

به دلایل مختلفی ممکن است غذای شما رزرو نشود:

نخست: چه روز و چه ساعتی خواسته اید که غذا رزرو کنید؟ برای رزرو غذا تا ساعت 12 ظهر روز قبل فرصت داشته اید و بعد از ساعت 12 امکان رزرو یا پس دادن غذای فردا وجود ندارد...

دوّم : بدهی حساب تغذیه شما بیش از حد شده است و بایستی نخست حساب تغذیه خود را شارژ کنید.

دیگر اینکه به احتمال زیاد و قریب به یقین رزرو غذای خود را به دوستان یا اعضای خانوادۀ خود سپرده اید و در نتیجه حالا بدون غذا مانده اید. یاد بگیرید کار خود را به دیگران واگذار نکنید؛ دیگران هم مانند شما کار دارند ، وقت نکرده اند، یادشان رفته و ...

 

smileyجریمه غذای نخورده

- با عنایت به هزینه بالای تهیه غذا، در صورتیکه غذا رزرو کرده ولی نسبت به دریافت آن اقدام ننمایید مابه التفاوت مبلغ پرداختی شما بابت رزرو غذا با مبلغ هزینه کرد دانشگاه برای تهیه غذای شما محاسبه و از ‌حساب شما کسر می گردد؛ لذا پیشنهاد می شود چنانچه از حضور یا تمایل خود به استفاده از غذا اطمینان ندارید، غذا رزرو نکرده و یا در اوّلین فرصت برای پس دادن آن اقدام نمایید. فرصت لغو غذای رزرو شده تا ساعت 12 همان روز است.

 

smileyاگر غذا رزرو نکردم ...     " غذای روز فروش"

اگر به هر دلیلی غذای ناهار را رزرو نکرده باشید می توانید از غذاهایی که قابلیت روز فروش دارند استفاده کنید؛ به طور معمول غذاهای پلویی قابلیت روز فروش ندارند، اما ممکن است سایر غذاهای تعریف شده در خط پیتزا و ساندویچ به تعداد محدود قابلیت روز فروش داشته باشند؛ روزفروش این غذا ها از ساعت 12:10 در خط توزیع مربوطه فعال می شود و به طور اتوماتیک برای دانشجویانی که در صف ایستاده اند و رزرو ندارند ثبت می شود.

با این حال اگر مایل به دریافت سایر غذاها می باشید می بایست تا  یک ربع پس از پایان ساعت توزیع غذا صبر نمایید که در این زمان و در صورت موجود بودن، این غذا ها نیز به قیمت روز فروش ارائه می گردد.

قیمت غذاهای روز فروش 20 تا 30 درصد بیشتر از قیمت رزرو عادی می باشد.

 

smileyقاشق، چنگال و بشقاب

- جهت صرف غذا در سالن غذا خوری دانشگاه لازم است که قاشق و چنگال همراه خود داشته باشید؛ و یا می توانید از بوفۀ سالن قاشق و چنگال یکبار مصرف تهیّه کنید. ظروف غذای سلف هم صرفا برای صرف غذا داخل سالن غذاخوری است  و بردن بشقاب، کاسه و دیگر ظروف توزیع غذا به خارج از سالن غذاخوری کاملا ممنوع و در حکم غصب اموال عمومی و موجب دین شرعی است؛ و در صورت مشاهده مشمول 100 هزارتومان جریمه می شود. اگر به هر دلیل می خواهید غذای خود را خارج از سالن غذاخوری میل کنید یا با خود ظرف مناسب بیاورید یا از بوفه سلف ظرف یکبار مصرف تهیه کنید.

 

smiley اگر اعتراض داشتم ...

چه بسا در طول سالهای تحصیل خود در دانشگاه چه در سلف و موضوع غذا و چه در موضوعات دیگر با مواردی مواجه شوید که مطلوب شما نبوده یا حتی موجب آزردگی خاطر و ناراحتی زیاد شما شود؛ ممکن است در عین اینکه خیلی هم عجله دارید مدت زیادی در صف غذا معطل شوید؛ ممکن است کیفیت غذا مورد پسند شما نباشد؛ ممکن است در غذای خود یک تار مو یا تکه ای پلاستیک ببینید؛ ممکن است با این که غذا رزرو هم کرده اید غذا تمام شود و به شما غذا نرسد ...  هر یک از اتفاقات می تواند در سلف هر دانشگاهی اتفاق بیفتد؛ اما نکته این است که اگر کمی واقع بینانه  و منصفانه بیندیشیم این اتفاقات می تواند حتی در خانه خودمان هم اتفاق بیفتد؛ مامان وقت نکرده یا اصلا حوصله نداشته غذا بپزد، داری غذا می خوری یکدفعه از وسط غذا یک تارموی بلند در میاد؛ ناهار امروز بادنجونه و تو اصلا بادنجون دوست نداری، یا این که امشب از پلو خبری نیست و باید حاضری بخوری ... حال اگر هر یک از این ها در خانه شما اتفاق بیفتد چه می کنید؟ از مامان به بابا شکایت می کنید؟! سر سفره داد و بیداد راه می اندازید؟! به دادگاه خانواده یا مرکز بهداشت شکایت می کنید؟! 

دانشگاه خانه دوم ما و شماست؛ و تمام سعی و هدف ما در واحد تغذیه این است که غذایی با بهترین کیفیت و به بهترین شکل به شما دانشجویان عزیز ارائه دهیم؛ اما به هر حال در موضوع طبخ و توزیع غذای دانشجویی که تقریباً یک فرایند هر روزه بدون وقفه است با چند دسته از مسائل مواجه هستیم؛ 

 

1 - مسائل و مشکلات مربوط به توزیع غذا

این مسائل هر از چند گاه به طور ناخواسته پیش می آیند و هر چند مطلوب ما نیستند اما گریزی هم از آنها نداریم؛ و باید آن مسائل را در همان لحظه مدیریت کنیم  یا با صبر و مدارا بگذرانیم؛ مثلاً وقتی که ماشین غذا در ترافیک گیر افتاده یا پنچر کرده و غذا با تأخیر به سلف می رسه؛ یا وقتی که برق یا اینترنت وسط توزیع غذا قطع میشه و سامانه تحویل غذا از کار می افته؛ یا ماست و دوغ تعریف شده کنار غذا به دست ما نرسیده ... اینجور وقت ها داد و بیداد و بد اخلاقی فقط اعصاب خودتون رو خورد میکنه، فقط باید صبر کرد تا مشکل حل بشه.

 

2 - مسائل مربوط به کیفیت غذا

 شاید بتوان گفت در خصوص کیفیت یک غذا به تعداد آدم ها سلیقه وجود دارد؛ و ممکن است غذایی که به دهان شما خیلی خوشمزه است از نظر دوست شما معمولی و یا اینکه خیلی هم بی مزه باشد؛ به دلیل این اختلاف سلیقه ها  - که طبیعی است و دلائل متعددی دارد - ما می بایست در خصوص کیفیت یک غذا از جایگاه کارشناسی و بر اساس یک سری استانداردها قضاوت کنیم؛ بر این اساس یک غذای مطلوب بایستی این ویژگی ها را داشته باشد:

  • مواد اولیه آن با کیفیت و به مقدار لازم باشد.
  • طبق دستور و به خوبی پخته شده باشد.
  • بافت، رنگ و عطر و طعم آن مطلوب باشد.
  • شیء خارجی در آن نباشد.

یک غذا اگر همه این ویژگیها را داشته باشد یک غذای استاندارد است حتی اگر به آن خوشمزگی که مادر شما درست می کند نباشد؛ ما در امور تغذیه دانشگاه این موارد را هم در مراحل طبخ غذا به نیروهای آشپزخانه تذکر می دهیم و هم در محصول نهایی کنترل می کنیم؛ و موارد و اشکالات را هم پیگیری می کنیم. با این حال ممکن است باز هم یک تکه سیم ظرفشویی در دیگ برنج مانده باشد؛ یا آشپز یادش رفته نمک و ادویه غذا را بزند و غذا مثل غذای بیمارستانی بی نمک و بی مزه است؛ یا بوی مرغ نا مطبوع است ... این موارد اصولا مطلوب نیست اما اگر تبدیل به یک مسئله دائمی ومزمن نشده و مثلا در دو سه ماه یکی دو بار اتفاق افتاده باید آن را به حساب خطای انسانی گذاشت و گذشت؛  اما اگر یک موضوع دارد تکرار می شود وظیفه امور تغذیه دانشگاه است که آن را پیگیری و برطرف کند.

 

3 - مسائل مرتبط با نظافت یا خدمات سالن

ممکن است میزها به خوبی تمیز نشده باشند؛ ممکن است ببینید لیوان در جا لیوانی نیست؛ ممکن است غذا برای شما کم کشیده باشند؛ ممکن است ظرف غذای شما به خوبی شسته نشده باشد ... اینها و دیگر موارد مشابه موضوعاتی است که در حیطه وظایف همکاران خدماتی ما در سالن غذاخوری است و با مراجعه به ایشان به راحتی رفع و رجوع می شود.

  

همانطور که گفتیم علاوه بر شما دانشجویان عزیز، کلیه افراد دانشگاه از رئیس و معاونان تا کلیه اساتید و کارکنان داشگاه از همان غذای روز سلف استفاده می کنند؛ و به این دلیل همه از کیفیت غذای دانشگاه اطلاع دارند؛ و  خوب و بد آن را می دانند و به ما هم منتقل می کنند. می خواهم یک مثال بزنم؛ اگر مثلا برای گرفتن شناسنامه خود با ثبت احوال به مشکل برخورده اید، این مشکل یا ناشی از نقص مدارک شماست که باید برطرف کنید؛ و یا کوتاهی کارمند؛ که یا با صحبت حل می شود یا اینکه موضوع را از رئیس آن اداره پیگیری می کنید؛ اما این موضوع به رئیس جمهور ربطی ندارد و اگر رئیس جمهو ر خودش را هم بکشد نمی تواند برای شما شناسنامه صادر کند؛ پس اگر مشکلات غذا و سلف را از همان ابتدا به رئیس دانشگاه بگویید فقط کوپن خود را سوزانده اید و وقت ایشان را که باید صرف کارهای اساسی دانشگاه شود را تلف کرده اید ؛ اگر این موضوعات را به کلاس درس بکشانید باز هم بیراهه رفته اید؛ اگر همان اول از قضیه فیلم و عکس بگیرید و آن را به خارج از دانشگاه بکشانید که خطای بسیار بزرگتری کرده اید که به لحاظ قانونی هم قابل پیگیری است و می تواند برای شما تبعات هم داشته باشد. یاد بگیرید همه مسائل را منطقی پیگیری کنید؛ در موضوعی که اعتراض دارید کمی تأمل کنید و بسنجید که موضوع در چه سطحی است؟ موضوع سلیقه ای است یا واقعا ایراد است؟ موضوع همین یکبار اتفاق افتاده یا همیشه اینطوری است؟ و بعد این که رفع موضوع مربوط به چه کسی است؟سلسله مراتب اداری ما در واحد تغذیه این است:

همکاران توزیع غذا

مسؤل سلف و تغذیه دانشگاه

مدیر امور دانشجویی

معاون دانشجویی-فرهنکی دانشگاه

یعنی اگر در سالن غذا خوری دانشگاه با مسئله ای مواجه شدید، اگر موضع خدماتی است آن را با همکاران خدماتی سالن مطرح کنید؛ اگر مربوط به کیفیت غذا است آن را به مسؤل سلف اعلام کنید، اگر از این دو رده به نتیجه ای نرسیدید آن وقت موضوع را به مدیر دانشجویی دانشگاه منتقل کنید؛ مطمن باشید نیازی به مراجعه به معاون دانشجویی پیدا نمی کنید ...  

 

راه های ارتباطی ما

 

           شماره تلفن ما : 33209030 - 025 داخلی 788

       پیام رسان ایتا: foodhmu@

 

--------------------------------------------------------------------------------------

با آرزوی روزها و ساعاتی پر بار و شاد برای شما در دانشگاه حضرت معصومه (س)

امور تغذیه احتشامی